Barriers faced by mobile health applications

Mobile health applications ("mHealth") face different barriers, such as lack of financing, infrastructure or electricity or low Internet connectivity in rural areas. At Fundación Recover, we must face them day by day due to our Telemedicine Salud 2.0 platform, a collaborative scientific social network in the resolution of complex cases between African health professionals and Spanish volunteer doctors.

The Final Masters Project of Laura Colina, a student at the University of Comillas, not only analyzes these drawbacks, but also presents potential solutions and alternative routes to overcome the aforementioned setbacks.

Gracias a tesis como esta, tanto Fundación Recover como otras ONG podemos dar un paso más en el camino hacia una asistencia sanitaria vía móvil, de calidad, en zonas rurales, donde muchas veces no se cuenta con los servicios adecuados. Se trata de una herramienta recomendada por la OMS para ayudar a alcanzar el ODS3, por el que en Recover llevamos más de 12 años trabajando.

Download File